måndag 25 juni 2012

11th Advent and Christmas song festival Budapest

 11th Advent and Christmas song festival Budapest,Ungern.På galakonserten i Budapest fick vi beröm, det var roligt att höra av de andra. Jag minns en dam som hade lyssnat på konserten och lånade mig att dela sitt paraply när vi gick i regnet mot min buss, hon var så glad och tacksam över vår vackra konsert. Advent och julsång festival i Budapest. Sånger på svenska, finska, ungerska, tyska och latin. 1 - 4 december 2011.

1 December Get-together-concert, National Defence University Budapest.
2 December Konsert i Church of St. Anna.
3 December Galakonsert i St. Stephens Basilica. Finlandia hymnen -Jean Sibelius..., Locus iste- Anton Bruckner, Giv mig ej glans- Jean Sibelius. Grand Finale Common songs: - Kodaly: Advent Song (Veni, veni Emmanuel) - Kodaly: Evening Song - Gruber/Willcocks: Silent Night

DVD 11th Advent & Christmas song festival Budapest
DVD gjord av MWS Festivals (International festivals for choirs and wind orchestras)
från Galakonserten i St Stephens Basilica i Budapest, Ungern 3 december 2011.










Artikel i  Kyrkpressen några veckor efter resan till Budapest.
På torget var det vackert att se sig omkring.
Uppe på berget var det så dimmigt denna dag att jag inte kunde se ner över staden nedanför.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar