söndag 24 juni 2012

En vårkonsert 5 maj 2012



2 maj 2012 en onsdag hade vi sista övningen inför vår vårkonsert, träffade symfoniorkestern och fick höra lite på deras konsert musik innan vår egen övning började tillsammans med dem. En vårkonsert i början på maj, det kändes nästan konstigt att man hinner lära sig så många nya sånger och knappt hinner träffas innan en konsert men tycker man om musik och njuter verkar tiden räcka till ändå.

En vårkonsert tidigt på maj och värmen har inte kommit till oss riktigt ännu. Dagen det var dags att uppträdda med vår konsert var det regnigt väder och jag gick en liten bit längs vägen med min sångpärm, den viktiga vattenflaskan och klädd i festkläder och balanserade ett paraply i vinden med ena handen medan jag försökte hålla upp långklänningen med den andra handen och skydda mig från vinden och regnet. Det är så många härliga vänner i kören och jag kallar också de i orkestern för mina vänner fast jag bara träffar dem på  genrep och konserten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar