måndag 25 juni 2012

Musikalen Petrus 6 april 2012

En musikal som vi bara övade på skolans scen några få gånger och det gick ju bra ändå och roligt var det också. Någon dag innan musikalen skulle visas fanns den med i Vasabladet. Det var roligast att få sjunga och spela rollen som en av de tre kvinnorna också, då fick jag en mikrofon att hålla i och sjunga som jag är tränad i på musiklinjen på FKF. Att det skulle finnas tre kvinnor som sjöng och knackade på Petrus dörr bestämdes bara några dagar innan,  det är så att man får vara skådespelare ibland också man vet aldrig riktigt vad som ska hända i vår kör innan det är dags för uppträdande.





 Pappren med text blev det bara små bitar av till sist och det var bra att vi också hade andra papper med sång och musik, dessutom en cd skiva jag fick låna.


Sandalerna hittade jag på stan några dagar innan och tyckte de skulle passa bra med resten av mina kläder som jag lånat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar