tisdag 26 juni 2012

Sommarfest vi Näset 2011

Det var en vacker sommardag och jag tog cykeln den lilla biten till Näsets strand, de som såg mig på cykeln i min gammaldags klänning tittade nog lite undrande på mig när jag trampade förbi med min vattenflaska och sångpapper i cykelkorgen, som tur var det härligt och skönt väder. Önskade bara att jag hunnit lära mig alla sångtexter utantill men det är roligt att bara köra rakt av och ändå lyckas bra och nu är det så vi alltid gör som att börja öva bara några timmar innan scendags ofta inget alls beroende på men alla trivs vi med att sjunga tillsammans, vara oss själva och litar på varandra så vi kör rakt på och tar det mesta på ren talang!
 



Det var så mycket mer folk som kom än jag någonsin trodde men vädret gav en vacker eftermiddag och det är roligt med många människor, sång, drama, musik och de efterlängtade och lång kö till nygräddade våfflorna serverade med sylt. Det var lite nervöst att börja hela showen eftersom det hela tiden kom mera besökare och vi väntade på att de flickor som välkommnade gästerna skulle ge oss signalen att vi kunde börja gå sjungande nerför backen till scenen som var en butikscen utomhus. Roligt att Vasabladet och lokal- tv var där och såg hur himla roligt vi alla hade det både sångare, skådespelare och musiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar